dinsdag 31 januari 2017

Energie

Hola! De jaarafrekening van mijn energieleverancier is er weer 😳😓

Ik ben dan wel erg benieuwd of mijn investering in led-verlichting enige besparing heeft opgebracht of dat de kerstverlichting in de tuinen mij heel veel heeft gekost.  

Mijn gasten mogen het natuurlijk niet koud krijgen hier, dus heb ik geïnvesteerd in lekkere warme sloffen.  

De kamertemperatuur wordt voortaan in de woonkamer afgesteld op 19-20'.

Voor  de nacht: 
Voor koukleumen heb ik grote badjassen en een elektrische deken bij de hand.  Tegen smeekbedes ben ik ook bereid schapenwollen vachten, straalkachels of warme anijsmelk aan te bieden, ook al gaat natuurlijk niks boven een lekkere warme pon of pyama. Blootsslapers hebben liefst de lichaamswarmte van hun partner, daar kan niks tegenop. Alles beter dan een verwarming aan in de nacht en wakker worden met een uitgedroogde mond.  

Om 23:00 gaat onze verwarming op 16'. Niet te warm, niet te koud, beter slapen in een frisse slaapkamer dan in een sauna 💦💦