vrijdag 21 november 2014

De slimme voetballer

Een anekdote die ik niet gauw zal vergeten is die over de slimme voetballer.

Als ik gasten verwacht dan Google ik hen vaak. De boeking kwam van een Belgisch schoonmaakbedrijf, Tr&co, ten behoeve van mijn gast, X. Ngungu. Ik was verrast om een uit Belgiƫ afkomstige profvoetballer te treffen, een grote zwarte man.

Op de dag van aankomst krijg ik een voorgevoel dat de gast eerder aankomt dan aangegeven. Namiddag bleek ook nu weer voormiddag. Ik kom terug van weggeweest en pal voor mij rijdt een busje met Belgisch kenteken en ...ja hoor TR&CO erop! Net op tijd terug dus om de perfecte gastvrouw te kunnen spelen.  Het is 16.00. We raken een beetje aan de praat, hij "voetbalt" idd en hij is een ontwikkelde techneut zo blijkt, een "schoonmaker van kernreactoren", behoorlijk gevaarlijke stuff. Interesting..

Hij betrekt zijn kamer en ik zie hem de rest van de avond niet meer. Aan het ontbijt is deze gast naar mij toe heel bescheiden. Hij wilde mij niet tot last zijn... Natuurlijk niet !
We zien hem hopelijk nog een keer terug.

Beoordeling 7,9