maandag 21 september 2015

Feestgangers

Wat brengt mijn gasten naar mijn Bed & Breakfast. Stedentrip, familiebezoek, werk of een feest, een filmfestival of op doorreis. Er  zijn vele redenen van een kort of langer verblijf, men wil in elk geval een lekker bed om in neer te ploffen en niet teveel gedoe. Ik had laatst Groningers en Duitsers die voor een dubbel 50 ! feest kwamen. We dronken wat en er werden onderling ervaringen gedeeld. Een van de gasten was restauranthouder en ik herkende in hem dezelfde drang om het gasten naar de zin te maken, waarbij de praktijk soms weerbarstig is. Niet iedere gast heeft het evenveel naar zijn/haar zin en daar doe je weinig aan. Soms komen mensen al zwaarmoedig of sacherijnig aan. Zijn ze teleurgesteld dat dit geen hotel is maar een B & B, alsof het verblijf dan al van tevoren een misser is. Deze mensen zijn buiten een goedkoop hotel niet veel gewend. Ik voel de teleurstelling dan al aan de voordeur.  Met een gratis welkoms-drankje probeer ik het ijs dan te breken. Dat lukt niet altijd. Maar feestgangers zijn altijd al vrolijk bij aankomst, want de voorpret is voor hen al begonnen. Dat zijn de prettigste gasten. Die gedragen zich als vrienden en niet als vreemden.

Qua prijs-kwaliteit ligt onze accommodatie gelijk aan een 4 sterrenhotel. Hoge kwaliteit, hoge service.  De sfeer is niet zozeer voorkomend, alswel uitnodigend en warm.


♥♥♥