vrijdag 18 september 2015

Hospitality - Gastvrijheid

Hernieuwde aandacht voor dit onderwerp is op zijn plaats.

Ik ervaar met zekere regelmaat dat mijn gastvrijheid op de proef wordt gesteld. Ik stel mijn huis open voor gasten tussen 18.00 en 10.00. Het is nodig om grenzen te stellen, want zonder duidelijke in - en uitcheck-tijden lijdt mijn privé-leven en dat van mijn gezin teveel onder mijn gastvrijheid.

Het is mijn ambitie om iedereen zoveel mogelijk tegemoet te komen, maar vraag begrip voor mijn dagtaken & privacy. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat mijn bedrijfsuitoefening mijn dagtaak in gevaar brengt en dat de gast bepaalt dat kosteloos vanaf een eerder of tot een later moment gebruik van de faciliteiten van kamer kan worden gemaakt, zonder enige vergoeding voor de door mijn gezin gedane offers. Duidelijke incheck en uitcheck-tijden zijn de richtlijn, waarvan in onderling overleg en met mijn goedvinden vanaf kan worden geweken indien mogelijk en tegen mijn voorwaarden.

Eerder inchecken kan. Per uur wordt € 10,00 in rekening gebracht. Later uitchecken kan ook. Hiervoor geldt dezelfde vergoeding.