zaterdag 22 maart 2014

De familie Firth

Achterzijde Rdam CS, vijf uur in de middag, het stroomt met bakken uit de hemel.  Ik had beloofd mijn gasten op te halen en aldus geschiedde. Ik trotseer verkeershinder en wegopbrekingen want de hele wijk ligt op de schop. Parapluutjes onder de arm en mijn kleine in mijn kielzog.  Rennen tussen de druppels door lukt het mij maar net om precies op het juiste moment daar te zijn.

Er staat een ouder echtpaar te wachten, naast een stel koffers. De dikke benen van de dame zijn tekenend voor de lange reis uit London. Niet qwa uren, maar qwa wachten en inchecken. Dan nog de trein uit Adam pakken naar Rdam, voordat zij haar benen kan uitstrekken op bed.  Enchanted!  Zijn jullie S & D? Yes, heeeellloooo dear, klinkt het .. Het ijs is onmiddellijk gebroken.  Ze sjokken door de vieze modder achter mij aan naar de auto.  Eenmaal in de auto nemen we de tijd om elkaar even te leren kennen. Wat een schatten zijn dit.  Eenmaal hier thuis blijkt de trap naar boven voor She wel wat steil, ik hou mijn hart vast. De kamer is op de eerste verdieping en dat blijkt een uitdaging. Is er een lift ?  Nee helaas..
Ik help haar en haar man draagt de koffers. Eenmaal boven zijn ze super dankbaar en sta ik zeker een half uur te kletsen (en er zullen er nog vele volgen) over (klein)kinderen en het spirituele doel van hun reis. Mooie mensen.

We eten samen, we lachen samen, ik masseer haar benen en help hen aan alle mogelijke comfort. De Dalai Lama is hun persoonlijke vriend. O Ja?  Oh wat leuk, kraai ik.. Ik heb nog een leuke film liggen over Tibet (Seven Years) met Brad Pitt, kennen jullie die ?  Ja die kennen we, zegt She lachend. Hoe kan ik weten dat zij Brad Pitt himself bedoeld !)! Ik had het over de film. Ik haal hem wel even denk ik.  Ik kan de film niet vinden dus neem een stapel andere films mee, voor lekker op het tvtje voor deze week (ze verblijven tenslotte 10 dagen) Zegt She: maar deze films kennen we ook al. Huh? Blijkt dat ik zeker 5 films uit mijn kast heb gehaald met de leuke Colin in de hoofdrol.. Dat is dus hun zoon.....Het kwartje valt.