zaterdag 22 maart 2014

De Longarts

Hallo B uit Groningen, wat leuk dat je er bent.. heb je het een beetje kunnen vinden? Ben je alleen?

B staat daar en kijkt me aan.  Een brede grijns op zijn studentikoze gezicht. B is alleen en eenzaam, maar heeft een vriendin, die geen vriendin is maar ... meer een maatje, zeg maar. Hij heeft met haar afgesproken en haalt haar zo op. Ik wijs hem zijn kamer, de blauwe AzurRoom.. Hij blijkt kinderarts te zijn. Hij heeft een paar zoons en is gescheiden. Of beter gezegd, ergens in the middle.  Hij was een scheve schaats gereden, en dat heeft verkeerd uitgewerkt. Kon hij het nog maar goedmaken !! Maar ja, zijn vrouw was bikkeltjehard. Tja..

B gaat op date en na een paar uur keert hij weer terug uit de stad en er schuifelt iemand achter hem aan de trap op. Haar gezicht heb ik niet gezien. Ik wens leuke Bart en zijn vriendin veelbetekenend Welterusten  ; )

Het blijft opvallend stil... Om een uurtje of vier die nacht gaat mijn deur ineens open. Staat de Longarts daar, slaperig op zoek naar het toilet !  OMG Hou het op! denk ik..  gelukkig was ik alert (zoals altijd)..
Het vriendinnetje verdwijnt voor zevenen zonder dag te zeggen en ik spreek de vriendelijke gast nog aan het ontbijt. Er is weinig spannends gebeurd. We lachen we er hartelijk om. En het kamer-incident: voortaan maar het haakje op mijn deur !