zaterdag 22 maart 2014

De Huwelijkskandidaat

DingDong !!

HALLO  (slik)

Staat er voor mijn deur een frisse vent, echt ..  Zo eentje waarvoor je uit je stoel komt.  Goeiemorgen !  Ow nee het is avond.. Ben even van slag.

Komt u vooral binnen! Ik voel de haartjes op mijn armen overeind gaan staan als hij vlak langs me loopt.
We zijn net klaar met eten, zeg ik. Heb je honger? Nou... dat ziet er goed uit, zegt de huwelijkskandidaat. Gezellig hier, gezellig , gezellig... De kinderen mogen van tafel en ik trek de wijn tevoorschijn. Of meneer van een glaasje Pinot Grigio houdt. Nou..

Ondanks mijzelf hou ik hem zo lang als ik kan bij me in mijn warme huiselijke kamer. Hondje Synouk aan zijn, mijn, onze voeten kijkt af en toe goedkeurend op. We hebben het over van alles, hij kijkt me aan alsof hij mij leest.. alsof hij een oude vriend is. Een hele poos later gaat ie naar boven, de volgende dag zie ik hem pas weer aan het ontbijt (was het 06.15 ?). Ik vraag hem per telefoon of hij nog even een frisse neus wil halen om de hond samen uit te laten. Dat aanbod slaat hij af... Jammer. Het stond in de sterren geschreven dat er iets ging gebeuren.. De volgende morgen loopt hij langs mij en geeft me een korte knuf in het voorbijgaan. Huhhh?  Wat... speciaal. En een uurtje later is hij weg, een warm bed voor me achterlatend en zijn geur nog om mij heen...
Bij Booking.com krijg ik 5 tienen van hem.. Voor mijn mooie ogen, voor mijn lekkere bed, voor mijn eten, voor de bliksemschichten en voor wat ???

& hoe liep het af?   

 

 .. onze wegen zijn weer gescheiden